Ανακοινώσεις

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΤΟ ΆΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Αγαπητοί γονείς,

Εύχομαι το μήνυμά μας να σας βρίσκει όλους καλά. Όπως γνωρίζετε, μετά από μια δίμηνη απουσία από τα σχολεία μας, καλούμαστε, αρχικά με την Γ Λυκείου, και στην συνέχεια με τις άλλες τάξεις του σχολείου μας να επανέλθουμε, από τις 11/05 σιγά σιγά  σε  φυσιολογικούς ρυθμούς. Σε αυτή την επάνοδο είναι λογικό να υπάρχει ανησυχία, αίσθημα ανασφάλειας και δυσκολία προσαρμογής και δεδομένου ότι ο φόβος της πανδημίας δεν έχει ακόμη εξαλειφθεί, είναι απαραίτητο όλοι μα όλοι μας  να τηρούμε  σχολαστικά τα  απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας. Ως προς αυτό, σας επισυνάπτουμε φυλλάδια από τον ΕΟΔΥ που αφορούν γονείς και μαθητές και παρακαλούμε θερμά να τα μελετήσετε και να ενημερώσετε στη συνέχεια και τα παιδιά σας για την πιστή τήρηση των κανόνων αυτών.

Από την πλευρά μας σας ενημερώνουμε ότι ως σχολείο και σε συνεργασία με τον Δήμο Ανωγείων έχουμε προβεί σε όλες τις ενέργειες ?δράσεις που είναι απαραίτητες και σύμφωνες με τις οδηγίες  που μας δόθηκαν για το ασφαλές άνοιγμα της σχολικής μονάδας μας (προμήθεια  αντισηπτικών, απολύμανση του σχολείου, συνεννόηση με το ΚΤΕΛ για την όσο το δυνατό πιο ασφαλή μεταφορά των μαθητών μας και πάνω από όλα συνεχής επαγρύπνηση και παρακολούθηση των νέων εξελίξεων).

Αγαπητοί γονείς, γνωρίζετε, πιστεύω,  ότι η λήξη του διδακτικού  έτους  θα γίνει στις 12  Ιουνίου  και η απόλυση ?προαγωγή των μαθητών θα πραγματοποιηθεί χωρίς εξετάσεις, αλλά με κριτήριο την προφορική βαθμολογία των δυο τετραμήνων και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις. Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι στο σχολείο μας η διδακτέα ύλη (μειωμένη) που έχει οριστεί για τις πανελλαδικές εξετάσεις έχει  καλυφθεί σε όλα τα μαθήματα εκτός από ένα, στο οποίο θα ολοκληρωθεί εντός της εβδομάδας αυτής. Ο λόγος αυτής της  καθυστέρησης οφείλεται στο γεγονός ότι αναπληρωτής  καθηγητής  διορίστηκε μόλις τα μέσα Νοεμβρίου.

Επειδή προέχει η ασφάλεια και η υγεία όλων, και ιδιαίτερα των ευπαθών ομάδων και  γηραιότερων ανθρώπων, προβλέπεται η μη φυσική παρουσία μαθητών οι οποίοι αποδεδειγμένα μπορούν να υπαχθούν σε αυτές τις κατηγορίες ή στων οποίων το στενό περιβάλλον υπάρχουν άτομα που εντάσσονται σε αυτές. Με υπεύθυνη δήλωση γονέα, λοιπόν, που θα πιστοποιεί τα παραπάνω, ο μαθητής μπορεί να μην προσέρχεται στο σχολείο και οι απουσίες του να καταχωρούνται αλλά να μην προσμετρώνται. Μάλιστα, σε αυτήν την περίπτωση προβλέπεται κανονικά η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος  (βιντεοσκόπηση) για τους απόντες.  Διανύουμε, αγαπητοί γονείς, ώρες ευθύνης για όλους μας. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι το σχολείο μας ανταποκρίθηκε άμεσα και καθολικά στην ανάγκη των καιρών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση  και  ότι υπήρξαμε από τα πρώτα Λύκεια που πραγματοποίησαν σύγχρονα διαδικτυακά μαθήματα, ήδη από τις 24 Μαρτίου, έχοντας ως βασικό γνώμονα την ανάγκη να στηρίξουμε τους μαθητές μας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Ωστόσο, αγαπητοί  γονείς  τόσο εγώ ως διευθύντρια  όσο και ο σύλλογος των εκπαιδευτικών του σχολείου μας  δηλώνουμε ρητά πως αρνούμαστε στο όνομα των ειδικών συνθηκών που αντιμετωπίζουμε να επιτρέψουμε  την ζωντανή μετάδοση & βιντεοσκόπηση του μαθήματός μας.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε δημοσίευσή του στο διαδίκτυο και ο  επί 23 χρόνια διευθυντής γυμνασίου της Σχολής Μωραΐτη: «Το σχολικό μάθημα δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη, δεν είναι δημόσια διάλεξη, δεν είναι ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο. Το σχολικό μάθημα δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία, αλλά από όλη την τάξη. Δεν παράγεται μόνο από τον εκπαιδευτικό, αλλά και από όλα τα παιδιά. Ο/η εκπαιδευτικός δεν απευθύνεται σε ένα απρόσωπο και ανώνυμο ακροατήριο από ένα χειρόγραφο που έχει μπροστά του. Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά μαζί, αλλά και σε καθένα χωριστά, κάνει το μάθημα μαζί με όλα τα παιδιά, αλλά και με το καθένα χωριστά. Και κυρίως η σχολική αίθουσα είναι κατεξοχήν ο χώρος όπου γίνονται λάθη, πολλά λάθη, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν κυρίως από τα λάθη τους. Λάθη που προσπερνιούνται, που ξεχνιούνται, λάθη που δεν στιγματίζουν. Μέσα στη σχολική αίθουσα τα παιδιά που μιλάνε πολύ θα συγκρατηθούν, για να μιλήσουν και τα παιδιά που μιλάνε λίγο ή καθόλου. Τα παιδιά που έχουν απορίες θα ενθαρρυνθούν να διατυπώσουν τις απορίες τους και τα παιδιά που έχουν καταλάβει το μάθημα θα μάθουν να είναι υπομονετικά. Τα παιδιά μέσα στην τάξη δεν μιλάνε μόνο για να ελεγχθούν οι γνώσεις τους. Κυρίως μιλάνε, για να προχωρήσει το μάθημα παρακάτω. Με τη συμμετοχή των παιδιών προχωράει το μάθημα, όχι με τον μονόλογο του εκπαιδευτικού.»

Απαντώ, λοιπόν, σε όλους τους «εγκρίτους» δημοσιογράφους που σπεύδουν  να κατακρίνουν τους εκπαιδευτικούς και την εκπαιδευτική κοινότητα, επειδή αρνούνται να δεχθούν  την κατάφωρη παραβίαση  των προσωπικών δεδομένων των ίδιων  και των μαθητών τους  ότι και για εμάς πράγματι είναι ώρες ευθύνης και σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων. Υιοθετήσαμε και εφαρμόσαμε με ικανοποιητική επιτυχία την τηλεκπαίδευση στα σχολεία, όχι χάρις (μάλλον παρά) στην ελλιπέστατη «κατάρτιση» που μας προσφέρθηκε, αλλά  χάρις στην προσωπική κινητοποίηση και ευαισθησία μας. Είναι, όμως, εντελώς διαφορετικό να παρέχουμε στο σύνολο των μαθητών εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία διέπεται από συγκεκριμένες αρχές, αρκετά διαφορετικές από εκείνες που διέπουν την δια ζώσης διδασκαλία, από το να επιτρέψουμε την αναμετάδοση μιας διαδικασίας δυναμικής,  που συνδιαμορφώνεται από μαθητές και εκπαιδευτικούς  και που δεν περιορίζεται μόνο στην παραγωγή γνώσης, αλλά περιλαμβάνει χίλια δυο στοιχεία, τα οποία, ενώ την κάνουν τόσο μοναδική και μαγική εντός μίας αίθουσας διδασκαλίας, μπορούν μέσα από τον παραμορφωτικό φακό μίας κάμερας να παρερμηνευθούν, να διαστρεβλωθούν επικίνδυνα και εν τέλει να εκθέσουν ανεπανόρθωτα πρωτίστως τους μαθητές.

Στηριζόμαστε  στην κατανόηση και  την στήριξη σας.

Καλή αρχή  και καλή συνέχεια.

Εκ μέρους του συλλόγου  διδασκόντων

Η διευθύντρια του Σταυράκειου  ΓΕΛ Ανωγείων

Μαίρη Μπαγκέρη                                                                     Ανώγεια 9/5/2020